01Verze falconaTréninkové miseNávodyZbraněDownloady07SierraHotelFórumPilotiOdkazyInterníWebteam
Mise 16: AIM-120 AMRAAM (Originální manuál strana 4-27 AIM-120 AMRAAm) - 17. 02. 2007
Autor: Harm | (4571 přečtení)
AIM-120B Amraam je střela středního doletu vybavená vlastním radarem (obrázek 1), který je od určité vzdálenosti od cíle schopen cíl samostatně sledovat a nepotřebuje již navádět radarem letounu. Také proto se těmto střelám říká „ vystřel a zapomeň“ nebo „odpal a vypal!“. Použitelnost Amraamů je velmi vysoká téměř za všech podmínek boje vyjma situací, kdy jste již velmi blízko bandity a musíte se raději orientovat na AIM-9 Sidewinder nebo kanóny.


Obrázek 1

Symbolika na HUDu je skoro totožná (obrázek 2) s AIM-9 až na to, že kruh Amraamu je větší ( když jsme na dostřel ) vně této kružnice je šipka ukazující polohový úhel zaměřeného bandity vůči nám a symbol cíle je taková hvězdička místo kosočtverce. Jak jsme si již řekli, má Amraam jednu prima vlastnost a to tu, že nepotřebuje navádět po celou dobu své cesty za cílem. Na Amraamy se dostaneš v A-A módu buďto přepínáním klávesy enter nebo klávesou M jako MRM – medium range missile – střely středního doletu. Cíle zaměříme radarem, opět označíme dvojitým stiskem klávesy Num 0 a jakmile se hvězdička v TD boxu rozbliká, palte ! Jedna zvláštnost u této střely je, že vyhlédnutý cíl musíš sledovat radarem do té doby, než odpočet na HUDu vpravo vprostřed skončí písmenkem „A“ a začne písmenkem „T“. Pak se již střela navádí sama a můžeme na ni zapomnět. Teda mohli bychom, kdyby…. Ale to až v taktice na konci kapitoly.


Obrázek 2

Počáteční podmínky

Rychlost: 400 kts
Výška: 6000 feets
Kurs: 335°
Nastavení: nav. Mód
RPM: plyn 70%
Výzbroj: 4 x AIM-120
Situace: první bandita 24. 5 n. m. těsně nad Rmax 1 DLZ , parametry jeho letu 15 L, 171, 404, 848, druhý bandita: 35. 7 n. m. zcela mimo DLZ, parametry jeho letu 17 L, 182, 305 a 883



Postup

1: Je jasné, že se ženou k nám, oba mají svoje aspect angle neboli AA vysoké, první 150 stupňů vlevo a druhý dokonce 17 stupňů rovněž vlevo. Přidej plyn, přepni do MRM ( jestli si nejsi jistý tak frízni obraz abys mohl dělat s radarem ) a najdi první cíl a uzamkni ho. Používej RWS mód. Bandita ti začne brnkat na tvoje RWS ale je neškodný, počkej až vlítne do manévrovací zóny DLZ a pal ! Vyčkej dokud neskončí A odpočet na pravé straně HUDu a uvolni zámek cíle.

2: Najdi druhého banditu a proveď totéž s ním.

3: Pokračuj pořád stejně a využij AWACSu k přehledu situace a dalšímu procvičení orientace v bullseye formátu.

4: Celé cvičení zopakuj v RWS módu A-A radaru. Všimni si, jak rychle spadnou všechny cíle dolů oproti RWS, ale jak špatně se RWS módem hledají.



Taktika

S AMRAAMy se nemusíš bát ničeho mimo jedinou věc a to SU-27 s jejich AA-7 Apexy, kdy bude dobré slítnout k zemi a otočit to o 180 stupňů, dokud se Sůčka s Apexy nevyblbnou. Neriskujte žádné souboje, pokud už Su-27 Apex vystřelilo. Tyto souboje jsou zajímavé tím, že Su-27 takto pálí za hranicí jejich DLZ a zkouší vaše nervy. Pokud se těchto soubojů chcete účastnit, budete plýtvat AMRAAMy, protože rovněž musíte střílet ještě před hranicí DLZ Rmax 1. I když Amraam k protiletícímu letounu mnohdy i tak doletí a Su-27 na své typické misi dálkového stíhače daleko od fronty nemanévruje. AMRAAM má jednu zajímavou vlastnost. Dejme tomu, že střílíte na vzdálenost až 40 n.m. proti přilétající dvojici Su-27 a oni na vás vzápětí vypálí svoje Apexy. Řešením je opuštění zámku cíle, obranný manévr a jakmile vás RWS přestane varovat nebo vidíte, že střela letí už bůhvíkam, navažte s těmi samými Su-27 znovu radarový kontakt a vypálená AMRAAM toho času bezprizorní se ještě znovu chytne vašeho paprsku a navede na nyní označený cíl, může to být totiž druhé Su-27, na tu vzdálenost je radar AN/APG 68 nerozezná ještě od sebe. Toto je ovšem veliká frajeřina a chce cvik, především vědět, jak střelu setřást co nejrychleji. Pro to Sůčko to bude takový šok, že zapomene proč přilítnul a vyhupsne padákem radostným způsobem s internacionálou na rtu. Při této taktice vám ovšem mírně překáží vaše čísla a tak je musíte pořád upozorňovat Rejoin, aby se vás drželi a nevyváděly pitomosti. AI piloti tohoto výše popisovaného manévru se znovuobnovením kontaktu radaru při letu jednoho AMRAAMu nejsou schopni, ti jsou schopni se akorát připlést některému Apexu do cesty.

S AMRAAMy můžeme provádět různé věci, je to zbraň pro taktiku nazvanou chainsaw alias řetězová pila. Pokud vaše letka nese AMRAAMy a proti sobě máte nepřátelské stíhačky ( dozvíte se to od AWACSu dotazem na nejbližší hrozbu Q+Q+1 ) necháte nad dvaet mil vzdálenost vypálit pouze wingmana povelem chainsaw proti tomuto cíli a s celým zbytkem letky točíte čelem vzad. Jakmile wingamnovi skončí odpočet A jeho odpáleného Amraamu, obrátí za vámi. Vy už mezitím s elementem točíte k nepříteli, který bude možná už pod dvacet mil a tehdy dejte ten samý příkaz elementu na letouny, které ještě letí. Pokud zůstal jenom jeden nepřátelský letoun, palte sami, element by vypálil zbytečně dvě střely na jedno letadlo což by udělal stejně i nad dvacet mil vzdálený cíl, neboť AI piloti se nedomlouvají kdo bude pálit a protože radar nad dvacet mil nerozlišuje od sebe letadla ve formaci, stříleli by na jeden letoun.

Nenechávej (a sám to rovněž nedělej ) na misích, kde plníš jiné úkoly než zametání oblohy, svoje čísla pomocí AMRAAMů dorážet poškozené letouny nepřítele. Ty ustupují z bojiště a nejsou už nebezpečné. Musíš sám posoudit, nakolik bude užitečná dorážka ustupujícího nepřítele než zásah dalšího bandity, který může škodit. Čtveřice letounů pod dobrým velením dokáže získat vzdušnou nadvládu jedním dobrým sweepem i na půl dne i za situace, kdy má protivník výraznou početní převahu. Tím výrazně ovlivní plnění úkolů dalším letkám a velmi významně posune váhy války na svou stranu. Ve čtveřici jsem dokázal zneschopnit i šestnáct protivníkových letounů a mít vedle sebe tři rovnocenné lidské piloty, číslo by šlo nad dvacet.

Selhání raket: To co teď napíšu je můj odhad. AMRAAM dokáže selhat ( nechat se odlákat na staniol nebo ztratit cíl jinak ) tak ve 20% případů, kdy střílíš na vzdálenost kolem 30 n.m. Čím bližší cíl, tím větší možnost zásahu. AIM-9 naopak téměř neselže, pokud vy sami tuto střelu nevypustíte nevhodně.

Tohle se až na poslední odstavec týkalo verze 1.08.

Ve verzi 1.10 jsou tyto změny:

Dynamic Launch Zone (DLZ) je hlavní rys softwaru střely AIM-120. Minimální a maximální dolet pro vypuštění AMRAAMu dávají pilotovi nástroje pro optimální střelbu. Náš výzkum vyšťoural, že tzv. Allowable Steering Error Cue (ASEC) ve Falconu4.0, který byl zobrazen jako pevný neměnný kruh, byl určen pro blok 30 stíhačky F-16. Block 50 má ASEC, který pulzuje mezi 262mm a xx a vztahuje se k tzv. LOS neboli úhlu pohledu, jinak směru, jak se cíl pohybuje vůči našemu letounu. O WEZ se budeš učit v BFM kapitolách tréninkových misí, takže další vysvětlování přehupsnu. Zkráceně? Čím ideální vzdálenost ke střelbě, tím vytší průměr kruhu na HUDu, který se ale rázem srazí, jestliže cíl vletí pod Rmin DLZ.

Čtyři nové rádiové hlášky jsou:

MADDOG střelba bez označeného cíle – AMRAAM volně odlétá a mizí bez účinku v dáli

FOX3 CLOSE [<5mil] palba AMRAAMu na blízko

FOX3 MEDIUM [5-15miles] palba na střední vzdálenost

FOX3 LONG [>15miles] palba na dálku

FOX3 PITTBULL – střela je autonomní

Pilot hlasem doprovází každou střelu, takže se sám od sebe douvíš, že střela je už Pittbull a můžeš na ni zapomenout a nemusíš zkoumat A nebo T odpočet. Ve spojení s TWS módem A-A radaru verze 1.10 se všechno to, co bylo řečeno nahoře u verze 1.08 změnilo. Radar dokáže ve verzi TWS zcela spolehlivě i na velké vzdálenosti oddělit od sebe dvě i natěsno letící letadla a tím se řeší problematika střelby více letounů na jeden letoun nepřítele. V Exp módu TWS pohybujeme nikoliv kurzorem, ale zoomovacím oknem. Což je fantastické.

Jak dále vidíte, AMRAAM se už nestřílí na nějakých padesát mil, vzdálenosti se zkrátily. Vše je otázkou větší rychlosti rozhodování, správného úsudku a identifikace letounů. Hlášení Buddy spike ve verzi 1.10 funguje při jakékoliv vzdálenosti vlastního letounu a ne jenom do 20 mil jako u verze 1.08. Musíte dávat proto velký pozor na hlasy v rádiu, když zaměřujete kurzorem radaru nebo pracujete s ACM submódy.

AIM-120 je nyní přístupný i v DGFT módu přes OSB 6. AIM-120 MFD stránka obsahuje tlačítka OSB pro aktivaci dálkového měření a výběr kanálu pro styk s datalinkovým systémem. Měření vzdálenosti je nastavení testu a nemá přiřazenou žádnou funkci, dá se vybrat OSB 18. Výběr kanálu pro styk radaru se střelou má kanály 1 až 4 a je určen pro to, aby každá střela mohla být naváděna na jiné frekvenci a nemohlo dojít ke konfliktu zaměření jednotlivých cílů. Tlačítko OSB 17. Kanály sice mohou být měněny, ale funkce nepracuje. A ve Falconu 4.0 už ani pracovat nebude, protože eFalcon team ukončil jeho vývoj a vrhnul se na verzi Falcon 5.0. Těšte se a ugradujte počítače.



Mnoho štěstí

© Standa S

Zobrazen celý článek
Počet komentářů: 1 | Přidat komentář | tisk
Související články:
Mise 01: Základní ovládání letounu (Orig. man. strana 1-4 Basic aircraft handling) (01.04.2007)
Mise 02: Start (Originální manuál strana 1-3 Takeoff) REV.3 (01.03.2007)
Mise 06: Split S manévr v minimální výšce (28.02.2007)
Mise 07: Manévr Immelman (Originální manuál strana 2-16 High speed over the top maneuve) (27.02.2007)
Mise 08: Nízkorychlostní 'Over-the-Top' manévr a výstup z pádu (Originální manuál strana 2-19 Low-speed over the top maneuver and departures) (27.02.2007)
Mise 09, 10: Přistání (26.02.2007)
Mise 11: Přistání bez motorů (Originální manuál strana 3-11 (Flameout landing) (24.02.2007)
Mise 12: Navigace a let v čase (Originální manuál strana 3-19 Navigation and Timing) (23.02.2007)
Mise 13:Air-to-Air radarové módy (Originální manuál strana 4-2 Air-to Air radar modes) REV.3 (22.02.2007)
Mise 14: 20 mm kanón. ( Originální manuál strana 4-14 20MM Cannon (Air To Air)) REV. 2 (21.02.2007)
Mise 15: AIM 9 Sidewinder. (Originální manuál strana 4-21 AIM 9 Sidewinder) (18.02.2007)
Mise 17 AIM 7 Sparrow. (Originální manuál strana 4-20 AIM 7 Sparrow) (16.02.2007)
Mise 18: Air-to-Ground radarové módy (Originální manuál strana 5-2 Air-to Groundr radar modes) Revize 1 (15.02.2007)
Mise 19: Bombardování s pomocí CCRP (Originální manuál strana 5-12 CCRP with unguided bombs) Revize 2 (15.02.2007)
Mise 20: Bombardování s pomocí CCIP (Originální manuál strana 5-17 CCIP bombing) REV. 2 (14.02.2007)
Mise 21: Bombardování pomocí DIVE TOSS (Originální manuál strana 5-23 DIVE TOSS WITH UNGUIDED BOM) REV. 2 (13.02.2007)
Mise 22: 20mm kanon k postřelování pozemních cílů (Originální manuál strana 5-28 20MM CANNON (AIR-TO-GROUND)) (12.02.2007)
Mise 23: Neřízené rakety - Rockets (Originální manuál strana 5-30 Rockets) (11.02.2007)
Mise 24: Řízené rakety - AGM-65 Maverick (Originální manuál strana 5-32 AGM-65 Maverick) (10.02.2007)
Jak odpálit Mavericka v SP2.... (10.02.2007)
Mise 25: Laser-Guided Bombs (Originální manuál strana 5-42 LASER-GUDED BOMBS) (09.02.2007)
Mise 26: AGM-88 HARM (08.02.2007)
Mise 27: Tankování ve vzduchu (Originální manuál strana 6-2 Air-To-Air Refueling) (07.02.2007)
Mise 28: Hrozba řízených raket. (Originální manuál strana 7-2 Missile threat reaction) (06.02.2007)
Mise 29: Ofenzivní BFM (Originální manuál strana 8-2 OFFENSIVE BFM) (04.02.2007)
Mise 30: Defenzivní BFM (Originální manuál strana 8-8 DEFENSIVE BFM) (02.02.2007)
Mise 31: Čelní BFM (Originální manuál strana 8-14 HEAD ON BFM) (01.02.2007)
Mise SP19: Bombardování s CCRP, POP-UP útok použitím VIP/OA/VRP (31.01.2007)
Mise 03, 04, 05 (00.00.0000)

   Zpět
 

 

Založeno na redakčním systému phpRS
Novinky - index search