01Verze falconaTréninkové miseNávodyZbraněDownloady07SierraHotelFórumPilotiOdkazyInterníWebteam
Jak se chovat v kampaních.... ve verzi eFalcon 1.10 a vše, co s ní souvisí - 25. 02. 2006
Autor: Stranger | (4619 přečtení)
Jakmile zvládneš dokonale letoun a všechny jeho systémy, můžeš se pustit do kampaně. Nejlepším cvičením jsou přitom oba typy ínstant misí a dogfighty. Tohle musíte bezvadně ovládat. Kampaň je v simulátoru Falcon 4.0 skutečná válka, která se sice začne vyvíjet podle předem daného scénáře, ale dále už záleží pouze na mnoha maličkostech a okolnostech. Hra samotná si průběh války generuje, počítač v každém okamžiku tvého letu vypočítává průběh celé bitvy, pohyb letounů a vozidel, vypočítává kolik který letoun má munice poté, co již některou použil atd atd. Zničené cíle jsou zničené pro zbytek kampaně a vlastník je už nemůže používat. Pokud vkročíš do kampaně, vkročil jsi do války. Nepřátelská jednotka blížící se ke Tvému letišti musí být vyhlazena, abys mohl letiště dále užívat. Záleží i na Tobě a tvém pilotním ale i velitelském umění. Jsi sice malé, ale když za to vezmeš tak nikoliv bezvýznamné kolečko ve válečné mašinérii NATO v Koreji, kde se opět válčí s komunisty.

Každá ze tří kampaní nabízí jiný scénář bojů. V operaci Tiger Spirit anebo Duch tygra napadne Severní Korea Jižní a tlačí ji zpět k Soulu. Tvým úkolem je tohle změnit a naopak dobýt Pchjong-jang. Situace může také skončit mírovým jednáním, jestliže ani jedna strana neuspěje. Kampaň může trvat týden, ale i dva měsíce. V operaci Rolling fire anebo Valící se oheň je to naopak NATO, které zaútočí na Severní Koreu, která shromažďuje vojenské jednotky u svých hranic. Zde je cílem dobýt opět hlavní město Severní Koreje. Třetí kampaní je Iron Fortress, aneb Železná pevnost. Její scénář je známý z historie: síly Spojenců se brání v pusanské kapse. Musíš vydržet týden, než přijdou posily. Tato kampaň je velmi tvrdá a převaha nepřítele velká. Pardon, kampaň jedna a dvě jsem přehodil, ale to nevadí.

Po vstupu do kampaně Tě čeká spousta novinek, se kterými je dobré se seznámit. Jestliže jsi už létal kampaň ve verzi 1.08, budeš zde velmi překvapen, jak se vše změní. V první řadě můžeš už startovat z hangáru, kde nastoupíš do stíhačky, která je zatím jenom kusem železa a drátů. Tvým úkolem je oživit ji a nakonfigurovat si ji. Pak pojížděním na pojížděcí dráze dorazíš na ranvej. K pojíždění jenom tolik: drž se žlutých čar. Pozor na všechny hasičské, muniční a cisternové vozy, které se ti nikdy nepřimotají do dráhy, zatímco u tebe to není zaručeno. Poslouchej kontrolní věž, která ti řekne, na kterou ranvej máš najet..

 To byl úvod, teď je načase začít:

V kampani si hned na úvodní obrazovce vyber letiště a squadronu, za kterou budeš létat. Já se orientoval vždy pokud možno na bližší letiště k frontové linii. Nikdy jsem nesahal na tzv. "poměry sil" nebo "úroveň protivníka." Kdo chce, může proti sobě postavit esa vyhladovělých Korejců….
  1. vyber si misi. V každé kampani máš tzv. mission schedule aneb seznam misí, které si můžeš různě třídit podle tlačítek nad seznamem: "P" znamená priority a určuje, jak moc důležitá mise je. "Take off" znamená, že mise jsou setříděny ( standardně ) podle časů vzletu, "Role" je typ mise, "Package" je číslo skupiny (může letět jedna letka nebo taky tři) a "Status" znamená, v jaké fázi mise se daná skupina nachází. Teď jakou misi si vybrat ? Mise ve Falconu 4.0 jsou tyto:
    • BARCAP - tvým úkolem je doletět na "stanici", což jsou dva steerpointy označené v briefingu i na kolenních deskách CAP a zůstat tam mezi těmi steerpointy 15 minut. Nesmíš se bez svolení AWACSu (on tě vyšle když bude potřeba sám) vzdálit od steerpointů více než 15 mil. Rozhoduje aktivní steerpoint. BARCAP znamená barrier combat air patrol a ty musíš zabránit jakýmkoliv nepřátelským letadlům proniknout přes tvou stanici. Tvůj úkol může skončit i dříve po tom, co jsi Winchester, tzn. bez A-A střel. Další věcí co musíš udělat, je zahlásit se AWACSu po příletu (check in) na stanici a odhlásit se (check out) po vypršení 15-ti (raději přidej minutu dvě) minut trvání hlídky. Rádiová hlášení najdeš v menu AWACSu. Jedna poznámka: nezatrhávej v konfiguraci eFalcona verze 1.10 AWACS required. Plánovači misí skoro nemají AWACS ve vzduchu a to je přitom hlavní výhoda naší strany. Tak by jsi žádné informace nedostal, i když AWACS voláš. Doporučení: nechej na pokoji protivníkovy CAP hlídky, mají stejný úkol jako ty. Střely AIM-120 B vypouštěj jen na cíle s jistým zásahem, spousta protivníkových stíhačů vletí do WEZ střely při velkém AA, ale jakmile vypálíš, udělají čelem vzad a rázem se ocitnou mimo WEZ střely. Verze 1.10 brutálně zkrátila dolet AIM-120 ale i ruských protějšků, jistá rána je pod 9 mil při vysokém AA. (tyto termíny viz BFM).
    • INTERDICTION - tvým cílem je zničení mostů (ale nesmíš trefit vlastní, na mapě modrý). Použij laserově naváděné pumy nebo Mavericky, ale ty nejsou tak účinné, trefí vždy, když je použiješ teda správně, ale most často nezničí.
    • SEAD strike - úder na postavení PL prostředků nepřítele - hodně složité na plánování, hodně nebezpečné na provedení. Největší nebezpečí představují ruční SAM systémy a velkorážní kulomety na obrněné technice nepřítele.
    • SEAD escort - ochrana skupiny před protivníkovou PLO. Je to totéž co dělali jednotky Wild Weasel ve Vietnamu - potrava pro děla a SAMy. Problém je v tom, že letíš jako úplné tykadlo celé gorily a musíš díky nesmyslným požadavkům AWACSu vůči eskortě čelit i nepřátelským stíhačům. Velice nesnadná mise, kde nějaké plánování vždy selže, ale když plánování chybí, selžete vy osobně s velmi závažnými dopady na úspěch celé mise.
    • HAVCAP - ochrana přístavu, platí totéž jako u BARCAPu
    • BAI - znič co nejvíce nepřátelské techniky, mlať to hlava nehlava. Raděj ale hlava hlava. Dobře si prohlédni, s kým máš tu čest, zda prapory nepřítele mají PLO a podle toho nalož letouny. Útok clusterovou municí se už nedá provést z výšky 15000 stop jako u verze 1.08, nyní musí být splněna omezení dané počítačem pro řízení palby. Musíš díky němu dost nízko. Jestli chceš provést takový útok, musíš nalétnout přesně na kolonu nepřítele a pumy odhodit najednou za palby klamných cílů a bezvadně provedeným odvalem zmizet ze scény celý. Lepší taktika je naklepnout protivníka Mavericky a až je uveden ve zmatek a jeho PLO je rozvrácena, vykostit jej clusterovou municí.
    • STRIKE - údery na vybrané cíle, třeba letiště, továrny, mosty…
    • DEEP STRIKE - hloubkové nálety, náročné na plánování a dodržení taktiky a hlavně na nervy. Tohle je pro silné žaludky, lítá se nízko a pomalu, bez radaru, pouze s TFR zařízením. Vyžaduje perfektní naplánování.
    • OCA strike - offensive counter air - útočné mise proti leteckým základnám protivníka, armádním základnám (vrtulníkové letky) a vůbec proti schopnosti protivníka operovat ve vzduchu.
    • ESCORT - doprovod skupiny a její ochrana před letouny protivníka - stíhači. Nenech se odlákat a nestřílej na velkou vzdálenost. A hlavně neposlouchej AWACS a jeho zcela nesmyslné požadavky, za tohle by patřilo někoho zastřelit. AWACSu odpovídej, že nemůžeš provést.
    • RECON - fotografická mise: nejlepší sranda je, když přiletíte nad cíl, který má být zničen a on není. Kamikaze to měli lepší, ti věděli do čeho jdou a chtěli to. A pak pozor, fotiti musíš z výšky 1000 stop a za celkem nechutně pomalého letu, ale parametry jsem nikde nenašel. Wingman to provede dobře, mě to nikdy dobře nešlo
    • CAS - combat air support aneb letecká vzdušná podpora pozemních jednotek. Umožňuješ vlastním pozemním jednotkám snažší postup nebo obranu ničením techniky protivníka v dotyku s našimi prvosledovými jednotkami. Hlavní je nehodit to na hlavy vlastním (čekal by tě soud hned po přistání) a nestát se taky kanonenfuterem.
    • PRE-PLAN CAS - zde funguje FAC - forward air controller aneb předsunutý letecký návodce, obvykle letoun A-10. Podle jeho údajů (a když nic nehlásí, tak podle vlastního uvážení) zaútoč na pozemní jednotky protivníka. Jedná se zde o konkrétní jednotky, které stojí nejblíže vlastním silám, které se chystají na ně zaútočit. Tedy mnohdy jde opravdu o chirurgický řez.
    • SWEEP - znamená zametání a jedná se o zametání oblohy od nepřítele: soustřeď se na jeho stíhačky a jen pokud nejsou k dostání, sestřeluj bombardéry. I když letka čtyř Tu - 16 mířící zcela jistě směrem k tvému letišti by už neměla dolítnout nikam. V misi se můžeš pouhým kliknutím na jedno z letadel letky stát jeho pilotem. Můžeš letku jak vést, tak letět jako číslo.
  2. zastav čas vpravo nahoře tak, abys měl deset minut do odletu. Nyní se podívej na briefing a přečti si, jaký je tvůj úkol. Lépe řečeno, protuduj si ho. Zde pozor. U SP 1 se dost často stává, že letka má naplánovaný útok na cíl v briefingu mnohdy označený jaho XX, který už neexistuje. Změňte si tedy cíl a vězte, že tato mise bude hodnocena jako failed, což však nemůže ovlivnit vaše hodnocení excellent, když vyhladíte jinou jednotku nepřítele. Jenom musíte mít vyšší procento zásahů než při útoku na plánovaný cíl.
  3. zvětši si mapu a prohlédni si postavení PLO protivníka a množství stíhaček protivníka na plánované trase. Prohlédni si kde má protivník radary s nízkým dosahem a kde s vysokým a podle toho uprav trasu letu přesunem steerpointů a taky výšky letu. Snaž se vyhnout oblastem s nejhustším provozem nepřátelských stíhačů. Nezapomeň, že i jiné pozemní prapory protivníka než protiletadlové disponují PLO prostředky. Velkorážní kulomety tanků dokáží do tisíce stop hezké kousky. Dostřelí i výše, ale mají už velký rozptyl. Tohle je velmi důležitá část plánování. Nezapomeň ale, že pokud letíš ve skupině, musíš změnit všechny trasy letu všem letkám a pokud nejsou letouny ze stejného letiště, nevím jak se to dělá a asi to ani nejde. Pak se musíš držet alespoň steerpointu 2, kde je sraz skupiny a být u cíle načas. Naplánování misí v kampaních velmi kulhá za realitou, tady nejsou ještě ani zdaleka umlčena nepřátelská letiště a uzeměna nebo zničena jejich letadla a už se mezi nimi létá na mise A-G, což je sebevražda. Neakceptuj A-G mise do hloubi území nepřítele pokrytého hustě jeho stíhači, misi stejně nedokončíš. Změň si cíl mise alespoň tak, abys měl šanci se k cíli dostat. Nezapomeň se podívat, která letiště protivníka, která budeš přelétávat, jsou v provozu a jaké mají osazenstvo. (Ikonka dvou tanků v Intel sekci ti ukáže, kde je jaká jednotka a které letiště je jak obsazené - mimo jiné tedy.) Jestli jsou na nich stíhačky, misi pravděpodobně nebudeš schopen dokončit. Můžeš si být jistý, že vystartují za tvými zády.
  4. vyber si munici pro danou misi. Každé letadlo v tvé letce může nést jinou munici a můžeš ho použít na něco jiného. Třeba element (trojku a čtyřku) jako ochranu letky před stíhačkami protivníka nebo umlčovatele PLO protivníka. Seznam se v Tactical references s vlastnostmi munice: CBU pumy, tzv. clusterová munice, jsou založeny na tom, že každá puma obsahuje velké množství další submunice, které se v CBU nastavené výšce na SMS stránce A-G podvěsů rozpadne a pokryje velké území, na kterém zničí téměř vše mimo opevněné postavení nepřítele. Některé CBU jsou protipancéřové, jiné zápalné, jiné protipěchotní. Na bodové cíle (stanoviště SAMu například nebo pozemní jednotku v postavení wedge - klín) házej tuto munici v submódu "pár." Nadělá neuvěřitelnou paseku. Wingmani ji hází v párech pořád a velmi dobře se s ní umí trefit, mě to tak moc nejde. Napalmová munice byla ještě ve verzi 1.08 účinná proti všemu, ve verzi 1.10 nelikviduje tanky. V SP 1 vůbec není! Její účinky na SAM stanoviště, pěchotní prapory atd. jsou (byly) skvělé. AGM-65 Maverick ve verzích B, D a G jsou samonaváděcí střely s infračerveným nebo televizním vyhledáváním a sledováním cílů vhodné na obrněnou techniku mimo dosah PLO. GBU pumy jsou laserově naváděné pumy schopné přesných zásahů, nezapomeňte si však ručně zapnout laser, když je používáte. Platí od verze 1.10.
  5. Promysli si taktiku dané mise, zopakuj si nebo si napiš před sebe na papír hlavní zásady mise, např:
    • lépe úkol nesplnit (pokud se jedná o priority s nižším stupněm), ale vrátit se zpět v pořádku se všemi členy letky, než dosáhnout úspěchu a ztratit celou letku. I ve vašem osobním rejtingu se to projeví lépe. Letouny jsou vysoce ceněny a na hrdinství zde není místo. Ani dvacet pozemních vozidel zničených jedním letounem F-16 nenahradí jeho ztrátu..
    • Neustále kontroluj vzdušný prostor kolem sebe i za pomoci wingmanů povely ke kontrole vlastní šesté a vyčištěné tvé šesté a také pohledy na cíl a pohledem na nepřátelské letadlo.
    • V každém okamžiku vyhodnocuj, zda je mise ještě proveditelná a jaká hrozí rizika. Jestliže tvá letka sestřelila už tři MiGy-29 a další jsou na stínítkách radarů, můžeš si být jistý, že u země se plíží MiGy-19 připraveny zaskočit tě zezadu a zmizet. Je jasné, že jsi středem pozornosti a otázkou je, kde je cíl tvé mise - zda v dosahu nebo ještě ne. Někdy pomůže i prosté otočení letky čelem vzad a odlétnutí zpět na vyčistěné území a při obrátce lze opět bez rizika sestřelit další nepřátelská letadla, ale při stálém průniku na nepřátelské území dojde nevyhnutně k tomu, že za tvými zády odstartují z některého protivníkova letiště záchytní stíhači a jsi v bryndě. Vyčerpání některého druhu A-A střel u letky je vážným důvodem k návratu na základnu. Týká se to především AIM-120 AMRAAM. Nikdy nezapomeň kontrolovat stav svých čísel (Say damage) a stav jejich výzbroje (say weapons). U výzbroje ti čísla sdělí nejprve munici A-G, příkladně weapons check two rifles (dva Mavericky) six bombs (šest jakýchkoliv pum včetně clusterových) a pak třeba one radar (AIM-120 nebo AIM 7) a two heat (dva Sidewindery). Podle toho jsi schopen posoudit, k jakým účelům jednotlivé členy letky ještě můžeš a hlavně nemůžeš použít. Bez AIM-120 neposílej wingmany na MiG-23, MiG-29 a Su-27. Tyto stroje nepřítele nesou tepelně naváděné střely typu tuším AA-11 s kódovým označením NATO "Archer", které ve všech aspektech dost těžce překonávají AIM-9 všech verzí.
    • Dobře si prohlédni svůj cíl, pokud se jedná o pevné místo na zemi a ne pohybující se jednotku. Využij možnosti průzkumu místa (Recon) a srovnej úhel pohledu na cíl s kurzem plánovaného příletu k cíli, srovnej si orientační body v krajině a zapamatuj si je. Uvědom si, z jaké výšky budeš útočit a z té si cíl prohlédni. Zde můžeš zjistit, že výška útoku na tento cíl vzhledem k horám bude nevhodná, protože ho třeba radarem nedokážeš včas zaměřit anebo proto, že u cíle jsou umístěna protiletadlová děla a ty letíš přímo nad jejich postavením. V tom případě změň trasu letu tak, abys jsi se PLO vyhnul.
    • Vypočítej si přibližný kurz od cílového steerpointu k domovskému letišti a nastav si tam na HSD zelenou značku. Když budeš nad cílem poškozen a všechno přestane fungovat, v šoku ti tohle pomůže se orientovat, kam máš letět, abys se dostal domů.
    • Musíš znát a v misi v letounu na TACAN panelu i DEDu si nastavit číslo TACAN kanálu domovského letiště, abys se mohl ihned orientovat ve výše uvedeném případě. Pokud možno se nikdy nesnaž zamotat do vzdušného souboje na kanóny. V kampani máš kolem sebe neuvěřitelnou spoustu letounů a vybrat si nebližšího banditu je nemožné. Využívej možnosti, aby si letka zapnula kouřové stopy za účelem snazší identifikace alespoň vlastních letounů z letky. Dobře poslouchej volání "buddy spike", když dostaneš do zámku vizuálně neidentifikované letadlo a nezapomeň, že takový C-130 Hercules nebo B-52G ti Buddy spike neřeknou stejně jako tanker. Jakmile to jde, odpoutej se z boje a pal na vlastní home plate - domácí plácek. 
    • Pokud jsi se do boje dostal, nezmatkuj se střelbou raket. Odpálení střely na cíl letící kolmo na tvou dráhu letu je zcela jistě promrhrání munice, střela nezasáhne. Snaž se zavolat AWACS o pomoc, já jsem ji nikdy nedostal. Vždy mi řekl, že jsem v tom sám.
  6.      
Nyní jsi zjistil, že programátoři provedli tuhle část simulátoru trochu špatně. Bylo by to hodně špatné, kdyby nešlo nic měnit, ale ono jde. Na jakékoliv misi, kde vidíš, že tam prostě nemůžeš dolétnou v jednom kuse, si můžeš svůj cíl změnit, libovolně, třeba na nejbližší nepřátelské letiště obsazené stíhači. Nebo frontové jednotky protivníka. Jde o to, abys způsobil nepříteli škodu a sám žádnou neutrpěl a za tu škodu nepříteli budeš hodnocen jako excellent. Že bude mise failed není podstatné, mnohdy je dokonce i mise se změnou cíle hodnocena jako success. Plánování kampaní je nejslabším článkem tohoto simulátoru s ohledem na taktiku Spojenců, kterou používáme dnes. Ať už je to Irák, Jugoslávie nebo Afghánistán. Tímto způsobem válčení, jaké předvádí Falcon 4.0, by Spojenci brzy ztratili podporu vlastní veřejnosti a války by neskončily tak drtivými vítězstvími ale trapnými kompromisy.
Zjistíš, že je naplánována spousta misí BARCAP, ale protivník už nemá letectvo. Je proto nesmysl pokračovat v misích BARCAP. Daleko lepší je na misi BARCAP napadnout jiné cíle protivníka než létat patnáct minut po obloze bez nepřítele.

Závěr: neboj se změnit misi, která evidentně nemůže být splněna nebo už neslouží svému účelu.

Nyní se přenes do mise ikonou Commit v pravém dolním rohu. Máš perfektně naplánováno jak to provést, je čas ladit konfiguraci letounu přímo v kokpitu.

Pokud startuješ misi na pojížděcí dráze, následuj tento postup:
  1. nakonfiguruj si HUD
  2. nakonfiguruj si SMS A-G zbraní u pum, kde máš nastavitelné parametry jako počet pum v jedné salvě, mód jednotlivě nebo v párech, nastavení výšky rozprsku CBU pum. Pokud chceš, abys měl nastaven i submód FCR jako třeba nestandardní Slave mod u Mavericku nebo CCIP u klasických pum nebo CBU pum, nastav tento mód a klikni na OSB s přiřazeným nápisem SMS. Pak klikni na OSB SMS ( je někde na OSB 7 ) a nyní kdykoliv přepneš na SMS stránku A-.G zbraní dostaneš přesně takové nastavení této stránky, jaké jsi si takto uložil. Viz. Manuál k verzi 1.10 pro více informací. Jedná se o kapitolu Multi-function display a sekci o tlačítcích rychlého přístupu k módům a to 12, 13 a 14
  3. vypni polohová světla na zadním levém panelu - pro protiletadlové dělostřelce by jsi byl výborný cíl
  4. nastav si EWS a nakonfiguruj jednotlivé programy - viz manuál k verzi 1.10 Elektronický výstražný systém podkapitolka PRGM. Tam je určeno k čemu jednotlivé čtyři prográmky jsou. Každý z nich se dá nastavit jinak, já je nastavuju tak, aby mi raději házely méně klamných cílů v méně dávkách, protože jinak jste za chvíli bez nich. Nepoužívejte hlavně AUTO režim. Doporučuji SEMI, který vás upozorní na nutnost zapnout rušičku ale v případě, že na vás letí střela hází klané cíle podle navoleného programu sám.
  5. nastav si změnu steerpointu na AUTO - na ICP stlač STPT tlačítko a DCS přepínač do polohy SEC.
  6. nastav si směrovou zelenou značku na HSD na kurz od cílového steerpointu k domovskému nebo záložnímu letišti
  7. nastav si TACAN kanál k letišti, kam nemáš nastavenu směrovou zelenou značku, to znamená k záložnímu nebo mateřskému. Můžeš použít také nejbližší vlastní letiště.
  8. nakonfiguruj si i A-A SMS stránku a také oba radary na tlačítka s rychlým přístupem.. To se týká dosahů, submódů, počtu průchodů paprsku u A-A radaru, nastavení výšky antény atd atd.
  9. zkontroluj, zda máš odjištěnu sedačku katapultu.
  10. zkontroluj, v jaké poloze je pojistka zbraňových systémů, zda SIM, SAVE nebo ARM
  11. zkontroluj panel výstražných světel, jestli tam něco nesvítí co jsi zapomněl. Nesmí svítit nic.
  12. Začni pojíždět nebo pojížděj zároveň při kontrole

Poznámka: pokud začínáš v misi z hangáru, drž se startovací sekvence. Dobrou utilitou je doprovodný 2MB velký prográmek (Ramp Start Trainer ve složce docs nebo ke stažení v sekci Downloady) který tě seznámí s tím, kde se co v kokpitu nachází a co máš v jakém pořadí dělat abys mašinu nahodil.


Po vzletu

U letiště počkej až se celá letka zformuje a pak odleť, jinak wingmani spotřebují velké množství paliva na to, aby tě dohnali. Od AWACSu si ihned vyžádej vektor k nejbližšímu nepřátelskému stíhači a poté co ho dostaneš na kružnici Bullseye zjisti, zda tě může ohrozit. Orientaci v Bullseye formátu je dobré cvičit s kružnicí bullseye před sebou a píchat si tužkou svoji polohu a AWACSem udanou polohu nepřítele. Používám to běžně a stále. Rozlišujte žádost na AWACS na celkový obrázek a žádost o nejbližší hrozbu. Celkový obrázek vám AWACS předá první nejbližší nepřátelskou letku včetně bombardérů, ale při dotazu na nejbližší hrozbu vám dá jednu letku nejbližších stíhaček protivníka. Přitom leckdy řekne o jaké letouny se jedná a leckdy ani ne.
Na radaru prověřuj cíle, do vzdálenosti 40 mil ti vlastní letouny odpoví Buddy spike na tvé zaměření jejich letadla, dobře proto poslouchej radiokomunikaci. Pozor však ! Někdy je v éteru příliš mnoho hlasů a Buddy spike přijde pozdě nebo vůbec, vždy ve zmatku souboje važ po čem střílíš. Úplně poslední řádek každého briefingu vyjma pár Sweep misí zní, že vzdušný souboj je povolen za dvou předpokladů: vizuální identifikace cíle ( přímo vidíš, že je to MiG nebo Sučko, anebo povolení AWACSu, můžeš ho získat pomocí dotazu Declare. Pokud neuslyšíš slovo friendly, je to bandita. Protože se od verze 1.08 značně zkrátila vzdálenost dostřelu střel středního doletu, máš spoustu času najít nepřátelská letadla. Nezapomeň pohybovat anténou nahoru a dolů, abys našel dole se plížící MiGy-19 stejně jako nahoře hlídkující modernější stroje nepřítele.
V oblasti, kde se už vyskytují nepřátelští stíhači nebo je předpoklad že by se mohly vyskytovat, žádej AWACS o obrázek každých pět mil. Mezitím nechej stále své wingmany kontrolovat prostor za vámi.
Na pozemní cíle útoč jenom v případě, že se v oblasti nenachází nepřátelské stíhačky, které by tě mohly při útoku zaskočit.
V oblasti cíle se nikdy zbytečně nezdržuj, maximálně rychle tam vlítni se zapnutou rušičkou a prstem na tlačítku klamných cílů, shoď pumy zároveň s klamnými cíly a mazej odtud. Opakovaný útok na cíl je velmi nebezpečný a musí být dobře promyšlen. A taky často končí na padáku.
Když víš, že nebudeš mít nad cílem klid na decimování pozemních sil nepřítele, nenakládej si velké množství munice, lépe řečeno nalož jí jenom tolik, abys jsi byl schopen munici vyhodit na jeden zátah.
Klamné cíle, zejména staniolové proužky nazvané chaff mají velkou matoucí schopnost pozemních radarů nepřítele. Použij je při vletu do prostoru, kde má nepřítel pozemní radary, jinak řečeno v oblasti cíle. Uvidíš, jak tě radary začnou ztrácet a protiletadlová palba naprosto ztratí přesnost. Nikdy nezapomeň na SA-7 a SA-14 odpalované z rukou pěšáků. Vždy měj nad cílem připraven EWS program s kombinací obou druhů klamných cílů.

Zpočátku každé kampaně existují tak tři až pět prvních letů, během kterých se nepřátelské letectvo probouzí a máš tedy klid. Pak je však tak husto, že silně doporučuju kontrolovat jednu misi v tabuli misí za druhou a měnit jejich cíle a náklady pum atd atd. Mě se to velice osvědčuje. Co je pro pilota na jeho první kampani nejhorší je neznalost situace, je to obrovsky matoucí stejně jako válka. Pamatujte si tu atmosféru, protože pak již budete ostřílení mazáci a už ji nezažijete. Pokud nemáte opravdu super výkonný počítač, tak v SP 1 zakažte mraky, nebo se budete pohybovat pouze přískoky. Když uvidíte na stínítku radaru padesát žlutých obdélníčků značící vzdušné cíle, mnohé přepadne panika, ale klídek. AWACs vám už řekne, kde je nejbližší bandita a pak už je to snadné. Prohledáváte jenom vzdálenější prostory (je zbytečné používat A-A radar ve větším dosahu než 40 n. m.) a ty cíle, které se k vám přibližují. Ostatní opravdu nejsou nebezpečné.

Hammer

Zobrazen celý článek
Počet komentářů: 0 | Přidat komentář | tisk

   Zpět
 

 

Založeno na redakčním systému phpRS
Novinky - index search