01Verze falconaTréninkové miseNávodyZbraněDownloady07SierraHotelFórumPilotiOdkazyInterníWebteam
BARCAP (článek od GRMCLE George) - 25. 02. 2006
Autor: Mirak | (2499 přečtení)
Jakožto veterán simulátoru Falcon 4 a účastník mnohých diskusí v posledních dvou letech jsem četl množství dotazů různých "nemluvňat" zaměřených na problematiku nejlepšího způsobu létání misí BARCAP. Jedná se o složitý úkol a myslím si, že je načase začít o tom vážně diskutovat. Ze všech misí, které jsou dostupné ve Falconu 4.0 je mise BARCAP misí, která je nejvíce nepochopena.

Nejprve si musíme říci, proč jsou tyto mise programovány tak, jak jsou. Můžete si všimnout, že mnoho z nich není naplánováno do blízkosti nějak smysluplné nebo snad nebezpečné oblasti. Můžeme létat spousty těchto BARCAP úkolů a nejpravděpodobněji se do žádné akce vůbec nedostaneme. Existují sice výjimky, ale ty jsou jenom raritami podle mých vlastních zkušeností. Předpokládejme tedy, že to, co má být uděláno je jedna ze dvou věcí:
  1. Původní programátoři Falcona 4 věděli všechno a naplánovali tyto mise jako hodnotné a důležité části kampaně
  2. Programátoři neudělali zrovna dobrou práci jak bychom si představovali aby udělali, a tím poskytli možnost pro editování steerpointů, nákladu munice a oblastí hodných obrany jak se to jeví v průběhu různě se vyvíjejících kampaní
Rychlý pohled na téměř veškeré mise BARCAP odhalí dvě věci, které mají všechny tyto mise společné: 
  1. Steerpointy 3 a 4 jsou obvykle velmi blízko u sebe a dělají tak tvůj hlídkovací prostor velmi malý
  2. Jsou navíc obvykle umístěny v oblastech značně vzdálených od fronty. Původní limit 15-ti mil cestování od vyznačené oblasti těmito dvěma steerpointy nedával mnoho možností k boji ani v případě, kdy byly oba steerpointy ještě umístěny na místěch, kde se bojovalo. Mise neměly žádného smyslu. A tak ponejvíce BARCAP misí bylo jen nudnou ztrátou času, paliva a prostředků k vedení boje a nijak jsme v nich nemohli přispět k přiblížení vítězství našeho týmu. Nový patch upravující možnost vzdálit se od hlídkové oblasti na 30 nebo i více mil dává větší možnosti, jak na misích BARCAP skutečně bojovat a přispívat ke konečnému vítězství. Ale poněvadž máš ještě stále tu nevýhodu, že na určeném steerpointu musíš podat hlášení o začátku hlídkování, ani takto rozšířený hlídkovací prostor nepovede v mnoha případech do bitvy. Rozšířená oblast hlídkování byla vyvinuta z jiného důvodu: abys mohl skutečně bojovat AIM-120 a nemusel se obávat vylétnutí z oblasti hlídkování když jsi musel držet cíl při odpočtu střely stále v HUDu a z oblasti hlídkování jsi se vzdaloval.
Nyní máme výběr jak létat tyto mise buďto tak, jak jsou naplánovány anebo si je poupravovat a zkusit tak vykonat nějakou užitečnou práci pro vítězství. Pokud tedy samozřejmě chceš udělat pro svoji stranu to nejlepší co můžeš, pak to znamená, že chceš:
  1. Vyhrát tak rychle, jak to jen jde
  2. Být si jist, ne kampaň neprohraješ nebo kampaň nebude nerozhodně
  3. Dosáhnout co nejvíce možných bodů skrze povýšení v každé misi. Pokud by jsi ovšem létal neužitečné předplánované misi BARCAP, nepodaří se ti dosáhnout těchto cílů a mohl by jsi pouze docílit toho, že počet misí k vítězství v kampani celkově vzroste až o 30%. Pokud by jsi ty mise navíc nelétal přesně, tvůj celkový přírůstek bodů by pokračoval velmi pomalu nebo dokonce nepokračoval vůbec. Úkoly BARCAP misí jsou velmi striktní a pokud cokoliv z úkolů do puntíku nedodržíš, tvoje hodnocení mise bude poor.
Řada začátečníků je misemi BARCAP znechucena, protože nerozumí striktnosti úkolů a soustavně dostává hodnocení mise jako failure. Hodnocení mise jako failed se vztahuje na nízký přírůstek celkových bodů v kariéře pilota, ale tohle není zas tak důležité v misi, kde visíš ve vzduchu kolikrát více než hodinu a neuděláš nic pro dosažení vítězství v kampani. Perfektně zalétnutá BARCAP mise bez sestřelu bandity nebo zničení nějakých jeho jednotek je misí zbytečnou a o tuto zbytečnou misi naroste počet misí k dosažení vítězství. Je nutné dosáhnout zničení nějakého cíle, což jediné povede k vítězství v kampani.

Jak tedy dosáhnout všech těchto cílů ? Odpovědí je úprava misí tzv. micromanaging. Měl by jsi prostě poupravovat mise BARCAP tak, aby vedly tvoje síly do boje a to včetně AI misí, kterých se Ty osobně nezúčastníš. V misích, kde poletíš m.j. ty sám, začni v letovém plánu a nastav u obou hlídkových steerpointů hlídkovací čas na nulu. Opakuji, jen tam, kde letíš ty. Tohle nastavení ti teď umožní letět si kam chceš a nemuset mít strach z hodnocení mise jako failure s následným mizivým přírůstkem bodů do kariéry. Tím jsi zcela nezávislý, můžeš letět kam chceš, napadnout nepřítele kde chceš a jakého chceš a také kompletně misi změnit. Nalož si pumy nebo Mavericky a prožeň Kim Ir Sena po Senovážném náměstí. Tím si jednak budeš zvyšovat body za dovednost a přibudou i nějaké medaile, což by naplatilo, kdybys létal předplánované mise.

Nyní můžeš rovněž přemístit hlídkové steerpointy. To přivede zejména tvé AI kolegy do boje s nepřítelem. Máš stále úplnou nezávislost. Když smažeš hlídkové steerpointy, měl by jsi být schopen přidat jiné, kde letce nařídíš třeba útok na pozemní cíle. Já používám k tomuto přemístění steerpointů centrální část Korejského poloostrova kde se nemusím bát protiletadlového dělostřelectva nebo SAMů. Je tu velký prostor umožňující manévrování a vyhledávání nepřítele. Obvykle sestřeluji bandity, kteří vletí do pro mě bezpečného prostoru, který si na mapě prostě vyznačím trasou letu mezi steerpointy, které nesmím překročit.

Jak kampaň pokračuje, tak zjišťuješ, že zatímco ty máš sestřelů jako máku, AI piloti jsou velmi slabí. Jedním z důvodů je i to, že létají nesmyslné BARCAP mise, zatímco ty se hrneš do boje. Abys dosáhl lepších výsledků i u AI pilotů, prostě je na BARCAP misích pošli do boje. Dej jim ale nějaké palivo navíc a nalož je AIM-120. Nenastavuj jejich čas na hlídce na nulu jako u sebe. Místo toho uprav jejich trasu, zvětši hlídkovou oblast ale nezapomeň, aby se měli možnost dostat zpět na základnu. Někde bude třeba nastavit jejich čas na hlídce na pouhou minutu nebo dvě, pokud budou muset opravdu letět daleko. Ale i když sestřelí jen dvě letadla nepřítele za jednu misi, je to výrazné snížení síly nepřítele během jediného dne.

Použij menší trik a mise BARCAP ti pomohou vyhrát kampaň místo aby byly jenom mrháním času a rostředků. GRMCLE George


Dodatek od Hammera,
veterána kampaní z 42nd Czech squadron, který všech osm kampaní vyhrál:

Co se týče změn hlídkových oblastí pro mise BARCAP a to jak u misí vlastních tak misí AI, vždy se pečlivě přesvědčte, jestli splníte úkol, který mise zadává. Nezapomeňte, že máte chránit nějaké vlastní potenciální cíle! Když tedy posunete hlídkové oblasti celé řady BARCAP misí, musíte jimi pokrýt celou frontu tak, aby vaše hlídky zachytily a odrazily letouny nepřítele! Rovněž časy na stanovištích jsou velmi důležité, protože chybějící hlídka na stanovišti třeba skrze chybějícímu palivu je v podstatě totéž, jak kdyby tam žádná nebyla. Něco jiného je, když to bude skrze munici. Šestice nebo i čtveřice AIM-120 dokáže zahnat nebo sestřelit celou řadu nepřátelských letadel, která se pokusila hlídanou oblast prolomit. Jestliže se budete řídit návodem uvedeným Georgem, stanete se místo bojového pilota - vojáka - víceméně dobrovolníkem sedícím v tuze drahé věcičce, takže pečlivě plánujte, abyste k všemožným vyznamenáním neměli prohrané kampaně. Jestliže budete útočit na pozemní cíle clusterovou municí ujistěte se, zda nejsou právě napadány vlastními vrtulníky. Mě se stalo, že jsem pumou CBU-58 sundal vlastního Apache. Příliš mnoho vlastní aktivity může jenom škodit, příliš mnoho improvizace zavání mimořádnými událostmi jako je ztráta vlastního letounu, palba na vlastní jednotky a podobně se všemi dopady na to, co bychom chtěli zvyšovat - vlastní kariéru.


Hammer

Zobrazen celý článek
Počet komentářů: 0 | Přidat komentář | tisk

   Zpět
 

 

Založeno na redakčním systému phpRS
Novinky - index search